Paket Mutfak - Tanıtım Amaçlı Basın Bülteni

2020 yılının Ağustos tarihinde yayınlanan, Paket Mutfak'ın tanıtımını amaçlayan basın bülteni.
  • Yerli bir girişim olan Paket Mutfak, Türkiye’de her geçen gün büyüyen paket servis endüstrisinden pay almak isteyen markalara sadece paket servise odaklı bir çözüm sunuyor.
  • Yurtdışında “ghost kitchen (hayalet mutfak)” ve “virtual kitchen (sanal mutfak)” isimleriyle anılan bu konsept ile Türkiye, “paket mutfak” adı altında tanışıyor.
  • Girişimci kuzenler Tali Şalhon ve Eytan Nahmiyas tarafından kurulan Paket Mutfak, faaliyete başladığı ilk aydan Ataşehir şubesindeki mutfakları için Akali, Chopt, Döner Plus, Untwoin ve 400 Derece gibi markalarla anlaşma sağladı.
  • Paket Mutfak, 2021 yılının sonuna kadar İstanbul’un 5 farklı bölgesinde 50 adet restorana ulaşmayı hedefliyor.

12.08.2020, İstanbul

Restoran sahiplerinin hiçbir sermaye harcamadan yeni bir paket servis şubesi açmalarına olanak sağlayan girişim Paket Mutfak, yemek sektörüne hızlı bir giriş yaptı.

Paket Mutfak Nedir?

Paket Mutfak, (www.paketmutfak.com.tr) restoran sahiplerinin hiçbir sermaye harcamadan yeni bir paket servis şubesi açmalarına olanak sağlıyor.

Paket Mutfak, yeni bir paket servis şubesi açmak isteyen müşterilerin mutfaklarını onlar için temin ediyor. Bunun yanı sıra; kurye operasyonu, sipariş yönetimi, tahsilat, güvenlik ve bakım gibi operasyon yüklerini de üstleniyor.

Paket Mutfak, İstanbul’un yüksek nüfuslu bölgelerinde bulunan boş alanları ve depoları sadece paket servis hizmeti veren paket mutfaklara dönüştürüyor.

10-15 adet mutfağın tek bir binayı paylaştığı bu konseptte, bina içerisindeki mutfaklardan her biri farklı bir restoranı temsil ediyor. Bu restoranlar sadece paket servise odaklandığı için, içerilerinde müşterilerin oturabileceği masalar bulunmuyor. Restoranlar siparişlerini Yemeksepeti, GetirYemek, Zomato gibi online sipariş platformları veya telefon yoluyla alıyorlar.

Girişimci kuzenlerin hikayesi

Aslında Paket Mutfak, Tali Şalhon ve Eytan Nahmiyas ortaklığından çıkan ilk proje değil. Tali Şalhon Georgetown Üniversitesi’nde, Eytan Nahmiyas George Washington Üniversitesi’nde okurken sık sık bir araya gelen iki kuzen, beraber dikkat çeken projelere imza atmıştı. 

Eytan Nahmiyas ve Tali Şalhon, lokasyon bazlı mesajlaşma uygulaması Radius’ı henüz öğrencilik yıllarında geliştirdiler. Mezun olduktan sonra ise Türkiye’nin ilk telefondan telefona para transferi yazılımı Geld’i geliştirip Ak Öde’ye (Tosla) lisanslayan kurucu ekibin arasında yer aldılar.

Bu tecrübe sonrasında Tali Şalhon, Kenya’da Hanse Impex’in yönetimini devraldı. Şalhon, yönetimde bulunduğu sürede uyguladığı pivot stratejisi sayesinde şirketi, sabit büyümeye sahip karlı bir şirket haline getirerek şirketteki misyonuna ulaştı. 

Eytan Nahmiyas ise New York’ta Even Financial isimli bir API şirketinde ürün müdürü olarak çalışmaya başladı. Şirkete ilk günlerinde dahil olan Nahmiyas, Even Financial’ın 180 milyon dolar değerleme alıp 150 çalışana kadar çıktığı başarı hikayesinde önemli rol oynadı.

2 sene boyunca farklı alanlarda kendilerini ispatlayan iki kuzen, Paket Mutfak fikrini Türkiye’de beraber gerçekleştirmek için İstanbul’a geri döndüler. 

Paket Mutfak, son yatırım turunu, yatırım sonrası 4 milyon dolar değerleme ile kapattı

2019’dan günümüze kadar toplam 825 bin dolar yatırım alan Paket Mutfak, son yatırım turunu, yatırım sonrası 4 milyon dolar değerleme ile kapattı.

Pandemi etkisi için avantajlı bir model

Pandeminin ilk günlerinde birçok sektör gibi yeme içme sektöründe de yavaşlamalar gördük. Restoranların ayak müşterilerinde eski hızını görmesek de paket servis sektörünün çok daha hızlı bir şekilde eski günlerine döndüğünü görmekteyiz.

Görüştüğümüz restoranlardan aldığımız bilgilere göre; pandemi dönemi öncesi hali hazırda gelirlerinin %30-40’ını paket servis yoluyla elde eden restoranlar, şu anda bu oranın %60-70 civarına olduğunu bizimle paylaşıyorlar.

Tüketici davranışındaki bu değişim geleneksel restoranlar için belirli zorlukları beraberinde getiriyor. Geleneksel bir restoranın açılış sürecinde her şey ayak müşterilerine en iyi hizmeti vermek üzere tasarlanıyor. Ancak talebin büyük bir kısmı ayak müşterilerinden paket servise dönünce, restoranlar bu değişime iyi bir şekilde adapte olmakta zorlanabiliyor. Bu dönemde Paket Mutfak modeli, restoran sahiplerine, sadece paket servise odaklanan bir alternatif sunmasıyla birlikte avantajlı bir model olarak karşımıza çıkıyor.

Artan hijyen beklentilerine cevap

Sadece paket servise odaklanan bu modelde;

  • ayak müşterisinin bulunmaması
  • mutfak içi nakit akışının olmaması
  • restoranların daha az çalışana ihtiyaç duyması
  • yeniden kullanılan çatal ve bıçak gibi malzemelere ihtiyaç duyulmaması
  • temassız teslimat opsiyonları

gibi faktörler bu modeli pandemi dönemi için daha güvenli bir hale getiriyor. 

Ayrıca, Paket Mutfak binasına giriş yapan her kurye ve çalışan dezenfekte istasyonundan geçiyor. Mutfak çalışanları hazır olan paketleri koridorda yer alan yemek raflarına bırakıyor, böylece kuryeler ile restoran çalışanları arasındaki sosyal mesafe en uygun şekilde korunmuş oluyor.

Kurucu ortak Tali Şalhon: “Paket servis endüstrisi fırsatlarla dolu. Ancak yine de yeni bir şube açmak ciddi bir risk. Milyon liralara varan kurulum sermayesini göze alıp yeni bir şube açacaksınız. Bu şubenizde bir de kurye operasyonu, güvenlik, bakım gibi rutin maliyetleriniz olacak. Halbuki siz sadece yemeğinizi yapıp, müşterilerinize ulaştırmak istiyorsunuz. Paket Mutfak buna olanak sağlıyor. Biz bu yeni konsept ile birlikte sadece paket servise optimize restoranları çatımız altında topluyoruz.”

Kurucu ortak Eytan Nahmiyas: “Müşterilerimizin diğer şubelerinde karşılaştığı birçok maddi ve operasyonel yükü onların üzerinden alıyoruz. Bu sayede müşterilerimiz en iyi oldukları alana, yemek pişirmeye odaklanabiliyorlar. Bunun en gözle görülür katkısı ise artan müşteri memnuniyeti oluyor. Restoranların Paket Mutfak’taki şubesinin, tüm şubeleri arasında en hızlı kara geçeni olmasını hedefliyoruz. Paket servis sektöründe hızlı büyümek isteyen, bizimle beraber tüm Türkiye’ye yayılmak isteyen yol arkadaşları arıyoruz.”

Döner Plus ortağı İlker Kalma: “Diğer şubelerimizde çalıştırdığımız kurye, garson, kasiyer, bulaşıkçı, muhasebeci ve restoran müdürü gibi çalışanlara Paket Mutfak şubemizde ihtiyaç duymuyoruz.”

Paket Mutfak’ın ilk müşterileri Döner Plus ve Untwoin Haziran ayının başında faaliyetlerine başladı. İki müşteri de mutfaklarından ikişer marka çıkarıyor.

Tek bir mutfaktan çıkan Döner Plus ve Lahmacun Plus restoranları, sadece paket servis hizmeti veriyor. Döner Plus ve Lahmacun Plus ortağı İlker Kalma: “Paket Mutfak şubemizde sadece 3 aşçı çalışıyor. Aşçılarımız artık sadece mutfağa gelen adisyona bakıp yemeklerini pişiriyorlar, kalan her şeyi Paket Mutfak hallediyor. Diğer şubelerimizde çalıştırdığımız kurye, garson, kasiyer, bulaşıkçı, muhasebeci ve restoran müdürü gibi çalışanlara Paket Mutfak şubemizde ihtiyaç duymuyoruz.”

Hedef: 2021 sonuna kadar İstanbul genelinde 5 lokasyon ile 50 adet restoran

2021 sonuna kadar İstanbul genelinde 5 lokasyon ile en az 50 adet restoran açmayı hedefliyoruz. Uzun dönemde ise tüm Türkiye’ye ve yurtdışına yayılarak büyüme hedeflerimiz var. 

Döner Plus ve Akali markalarıyla Ataşehir şubesi faaliyetine başlayan Paket Mutfak’ta, kısa süre içerisinde Chopt ve 400 Derece Pizza gibi markaların mutfakları da operasyonlarına başlayacak.

Paket Mutfak, 2020 yılı içerisinde Avrupa Yakası’nda faaliyetlerini başlatmayı; 2021 senesi sonuna kadar ise Maslak, Kadıköy, Bostancı ve Etiler şubelerini açmayı hedefliyor.

Bundan böyle evinize söylediğiniz yemek bir paket mutfaktan geliyor olabilir!

Ⓒ Paket Mutfak 2024 | Privacy Policy